නිර්නාමික ලිපියකට පිළිතුරු

ගම්පහ සුමේධ විද්‍යාලය පිළිබඳවයි
රංජිත් කුරුප්පු, ආනන්ද මාවත, යක්කල යන නමින්, සුමේධ පාසල පහත් ලෙස විවේචනයකට ලක්කොට, එම ලිපියේ පිටපත් බලධාරීන් කිහිප දෙනෙකුට ද යවා ඇති බව ලිපියෙහි සඳහන් කර විදුහල්පතිතුමියට ලිපියක් යොමුකර ඇත. එම ලිපිය (පහතින් අමුණා ඇත) සහ එයට ලබා දුන් පිළිතුරු පාසැල් දැන්වීම් පුවරුවල, සුමේධ වෙබ් අඩවියේ (www.ydc.lk) මාගේ පුද්ගලික සහ සුමේධ මුහුණු පොත් තුළින් ඔබ හට දැන ගැනීමට හැකිය.
YDC ප්‍රධාන කාර්යාලය විසින් මා දැනුවත් කරුනු ලැබුවේ, ඉහත නම සඳහන් පියෙක් සුමේධ විදුහලේ නොමැති බවය. තවද ආනන්ද මාවත භාර ග්‍රාමසේවක මහතාගෙන් ලබාගත් තොරතුරු අනුව එවැනි පුද්ගලයෙක් ආනන්ද මාවතේ ද නොමැතිය.
මෙලෙස පාසල ගැන වැරැදි වැටහීම් ඇති දෙමාපියන් පිළිබඳ අපහට සැමවිටම ආරංචි ලැඛෙන අතර වත්මනවන විටත් මෙම ලිපියට මුල පිරූ තැනැත්තා පිළිබඳව අපහට පැහැදිලි ඉඟියක් ලැබී ඇත.
එම ලිපියෙහි සඳහන්ව තිබුණේ ඒකාබද්ධ දෙමාපිය සංගමය යනුවෙණි. නමුත් අප පාසල අනුමතකර ඇති, දෙමවිපියන්ගෙන් සැදුම්ලත් එකම දෙමාපිය සංගමය වන්නේ ශිෂ්‍ය සුබ සාධක සංගමය පමණි.
ශිෂ්‍ය සුබ සාධක සංගමයට අමතරව පිහිටුවා ඇති වෙනත් කිසිඳු දෙමාපිය එකමුතුවකට පාසලේ ගුරුවරු සහ කළමණාකාරීත්වය පිළිතුරු නොදෙනු ඇත. තවද එවැනි සංගම් පිහිටුවීමට අනුබලදෙන සහ සාමාජිකත්වය ගන්නා දෙමාපියන් ගැන පැහැදිලි අප්‍රසාදයක් අප ප්‍රසිද්ධියේ පලකර සිටින්නෙමු.
මෙලෙස වෙනත් දෙමාපිය එකමුතුවලට අප විරුද්ධ වන්නේ, වෙන කිසිම කරුණක් නිසා නොව සංගම් කීපයක් නිසා විවිධ මත භේද තුළින් දෙමාපියන් බේද බින්න වුවහොත් එය පාසලේ දීර්ඝකාලීන උන්නතියට විශාල බාධාවක්වන නිසාය.
මීට ඉහත 1,2,3 ශ්‍රේණියේ ගොඩනැගිල්ල සම්බන්ධයෙන් අසත්‍ය චෝදනා නිසා අප විදුහලට මුදලින් මිලියනයක පමණ පාඩුවක් සිදු වූ අතර ගුරු මණ්ඩලයට සහ කළමණාකාරීත්වයට එම ගැටලූව විසඳීමට මාස දෙකකට වැඩි කාලයක් මිඩංගු කිරීමට ද සිදුවිය.
එම ලිපියෙන් උත්සාහ දරා ඇත්තේ් ශීඝ්‍ර ලෙස දියුණු කරන මෙම ආයතනයේ ක්‍රියාදාමයන් අඩපන කර සමස්ථ දරු කැලගේ පරිපූර්ණ අධ්‍යාපනයට බාධා පමුණුවීමටය. මෙලෙස ක්‍රියාකරන පුද්ගලයන්ගේ තොරතුරු සනාථ වූ සැනින්, නම් ගම් සහිතව සියලූම සුමේධ දෙමාපියන්ට, පාසලේ අභිවෘද්ධියට සුබ පතන්නන්ට සහ බලධාරීන්ට අනිවාර්යයෙන්ම දැනුම් දීමට අප බලාපොරොත්තු වෙමු.
මෙලෙස නිර්නාමික ලිපි මඟින් සුමේධ විදුහලට නිගරු කරන සුළුතරයක් පිරිස සම්බන්ධයෙන් මාගේ බලවත් කණගාටුව ප්‍රකාශ කරන අතර අප යන ජාතික ගමන වටහාගත්, පාසලට ආදරය ඇති දෙමාපියන් විශාල පිරිසක් අපත් සමඟ සිටින බවත් සතුටින් මතක් කර සිටිමු.
සුමේධ විදුහල ආධාර නොලබන රජය අනුමත පාසලකි. පාසලේ දරුවන්ගෙන් ලැඛෙන මුදල්වලට අමතරව වෙනත් කිසිදු ආදායමක් අපහට නොමැත. ගුරු වැටුප් ද සම්පූර්ණයෙන්ම ගෙවනු ලබන්නේ අප විසින්මය. පාසලට ආයෝජනය කර ඇති රු. බිලියනයකට වඩා මුදලිින් 60්‍% ක් පමණ කළමණාකාරීත්වයේ පුද්ගලික මුදල්වන අතර දෙමාපියන් දායක වී ඇත්තේ සම්පූර්ණ ආයෝජනයෙන් 40්‍%ක් පමණි.
වයස අවුරුදු 76ක් වන මාගේ පෞද්ගලික ධනයෙන්, මාගේ දරුවන් හා මුණුබුරන් සමඟ ඉතා සුඛෝපබෝගීව ජීවත් විය හැකි නමුත් මා විවිධ වර්ගයේ මිල අධික මෝටර් රථ භාවිතා කරමින්, විදේශ සංචාරවල යෙදෙමින් අධික ලෙස මුදල් නාස්තිකර විනෝද නොවෙයි. මාගේ එකම සතුට වී ඇත්තේ ඉතා සරලව ජීවත් වෙමින් තරුණ සංවර්ධන මධ්‍යස්ථානයේ අභිවෘද්ධිය වෙනුවෙන් හැකි උපරිමයෙන් මාගේ කාලය (දවසට පැය 15කට අධික) කැප කිරීමය. එබැවින් මෙම මධ්‍යස්ථානය පවත්වාගෙන යන්නේ අප රටේ දරුවන් සෑම අතින්ම පරිපූර්ණ අධ්‍යාපනයකින් ඉහළ මට්ටමකට රැගෙන යෑමට ඇති බලවත් උවමනාව නිසාය. ඒ සඳහා අප විසින් පාසලට සිදුකරන ආයෝජන සහ කැපවීම ගැන සොයා බැලූවහොත් ඔබ පාසලට සිදුකරන ගෙවීම්වලට සුමේධය සාධාරණයක් සිදුකරනබව හොඳින් වැටහේ.
මෙම ලිපිය එවූ තැනැත්තා අප මධ්‍යස්ථානයේ සංකල්ප ගැනවත්, කළමණාකාරීත්වයේ කැපවීම ගැනවත් නොදන්නා පාසලේ සිදුකෙරෙන වැඩ පිළිවෙලවල් සම්බන්ධයෙන් කිසිඳු දැනුමක් නැති පුද්ගලයෙක් බව ද රට දැය ගැන හැඟිමක් නොමැති, තමන් හා තම දරුවන් ගැන පමණක් සිතන පටු අදහස්වලින් පිරුණු පුද්ගලයෙකු බව අපට හැඟේ.

පහත සඳහන්ව ඇත්තේ ඔහු විසින් ඉදිරිපත් කළ චෝදනා හා ඒවාට අප විසින් ලබා දුන් පිළිතුරුය.
1. Semi Government වුවත් වාරික මුදල්වල කිසිදු වෙනසක් සිදු වී නොමැත.
අප ආධාර නොලබන රජය අනුමත පෞද්ගලික පාසලකි. Holy cross, St-Peter's වැනි පාසල් රජයේ ආධාර ලබන semi government පාසල්වන අතර එම පාසල්වල ගුරුවරුන්ට රජයෙන් වැටුප් ගෙවනු ලබයි. එම පාසල්වලට රජයේ cadre එකට අමතරව ගුරුවරුන් බඳවා ගැනීම කළ නොහැක. සුමේධය ඉහත සඳහන් අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුවේ නීතිවලට යටත් නැති නිසා නූතන දරුවන්ට අවශ්‍ය පරිපූර්ණ අධ්‍යපනයට සුදුසු ගුරු මණ්ඩලයක් සකසා ගැනීමට හැකි වී ඇත. රජයේ පාසල්වල දරු ගුරු අනුපාතය 35:1 වන අතර, සුමේධයෙහි 17:1 කි.
රජයේ විෂය මාලාව අකුරටම පිළිපැදියහොත් වැඩිපුර ඉංග්‍රීසි, ලලිත කලා සහ ක්‍රීඩා ප්‍රාථමික දරුවන් වෙනුවෙන් කළ නොහැකි වනු ඇත. දෙමවිපියන්ට හැකි තරම් ආර්ථීක සහන ලබා දීමට අප සැමවිටම වෙර දරයි. එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුව සමග සාකච්ඡාකොට දැනටමත් පොත්, නිල ඇඳුම් ලබා දීම කර ඇත. අනාගතයේදී ගුරු වැටුප්වලින් කොටසක් සහ වෙනත් ක්‍රමවලින් ආර්ථීක සහන පාසලට ලබා ගත හැකි වුවහොත් දරුවන්ගේ අයකිරීම් ලිහිල් කිරීමට අපහට හැකිවනු ඇත.
2. සවස පවත්වන අමතර පන්ති ස`දහා රු. 1000 ක මුදලක් අයකරනවා.
සවස් කාලයේ පවත්වන අමතර පන්ති හේතුවෙන් ගුරුවරුන්ට, සහයක සහායිකාවන්ට, වතුර , විදුලිය සහ පිරිසිදු කිරීම් වලට අමතර මුදලක් වැය වේ. ඒ සඳහා රු. 1000ක මුදලක් දරුවන්ගෙන් අයකිරීමට සිදු වී ඇත
3. දරුවනට ගෙදර වැඩ ප්‍රමාණය වැඩිය.
දරුවකුගේ අධ්‍යාපනය සාර්ථක කර ගැනීමට ඔවුන් ගෙදරදී සිදු කරන පුනරීක්ෂන අනිවාර්යයෙන් බලපාන අතර දරුවන් වැඩි වැඩියෙන් ගෙදර වැඩ කිරීමෙහි කිසඳු වරදක් නොමැත.
4. සුදුසුකම් නොලත්, නුපුහුණු ගුරුවරු ඉගැන්වීම් සිදු කරනවා.
අප පාසලේ ද්විතිය අංශයේ ගුරුවරු වැඩි දෙනෙකු උපාධිධාරිණියන්ය. ලංකාවේ හොඳම ප්‍රාථමික පාසල බවට පත්වූයේද අප පාසලයි. මෙයින් අපගේ ගුරු මණ්ඩලයේ ඉගැන්වීමේ කෞශල්‍ය මනාව පැහැදිලි වේ.
5. ලක්මව පුවත්පත මිල දී ගැනීමට බල කරනවා
එක් දරුවෙකුට වඩා පාසලේ සිටින පවුලකට පුවත්පත් එකකට වඩා ගැනීමට සිදුවීම අප සිදුකළ වරදක්බව පිළිගනිමු. එය ගැන කණගාටුවන අතර මින් ඉදිරියට එක් දරුවෙකුට වඩා පාසලේ සිටිනවා නම්, එක පුවත්පතක් මුදල් නොගෙවා ලබා ගැනීමට හැකි වැඩ පිළිවෙළක් දියත් කිරීමට බලාපොරොත්තුවන අතර එම වැඩ පිළිවෙලේ විස්තර දරුවන් එක්කෙනෙකුට වඩා සිටින දෙමාපියන්හට කාර්යාලයෙන් දැනගත හැක.
6. වාර්ෂික පොළ කළමණාකාරීත්වය මුදල් උපයන මාර්ගයකි.
මෙම ලිපිය එවූ තැනැත්තා අනිවාර්යයෙන්ම පාසලේ සිදුවනු කරුණු පිළිබඳ එතරම් දැනුමක් නැති අයෙකි. වාර්ෂික පොළ පවත්වන්නේ ශිෂ්‍ය සුබ සාධක සංගමයේ අරමුදල් තරකර ගැනීමටය. කළමණාකාරීත්වයට එයින් කිසිදු මුදලක් නොලැඛෙන අතර එයින් ලැඛෙන මුළු ආදායම නැවත සමස්ථ දරු කැලට නොයෙකුත් මාර්ගවලින් ලබා දෙනු ඇත.
7. කළමණාකාරිත්වය විවිධ මාර්ගවලින් මුදල් උපයයි.
සුමේධ විදුහල දරුවෙකුට අවශ්‍ය පරිපූර්ණ අධ්‍යාපනයක් ලබා දෙයි. විවිධ උත්සව, ලේ දන් දීම්, ගොඩනැගිලි විවෘත කිරීම් යනාදිය ද දරුවෙකුට ලබා දිය හැකි පරිපූර්ණ අධ්‍යාපනයේම කොටස් ලෙස සඳහන් කළ හැකිය. දරුවන් පාසලට බදවා ගැනීමේ දී දෙමාපියන් සහතික කරන පොරොන්දු පත්‍රයෙහි වාර ගාස්තුවට අමතරව විවිධ කරුණුවලට දරුවන්ගෙන් මුදල් අය කිරීමට සිදුවන බව සඳහන්ව ඇත. යම් දෙමව්පියෙකුට එලෙස අමතරව මුදලක් තම දරුවාගේ බාහිර කටයුතුවලට වෙන් කිරීමට තරම් ආර්ථීක ශක්තියක් නොමැති නම්, සුමේධ විදුහලට තම දරුවන් ඇතුළත් නොකරන ලෙස ද එහි පැහැදිලිව සඳහන් කොට ඇත. එබැවින් මෙම ලිපිය එවූ තැනැත්තා අවම වශයෙන් එම පොරොන්දු පත්‍රය කියවා වටහාගෙන නැතිබව පෙනේ.
8. වැසිකිළි ප්‍රමාණවත් නොවීම.
අප පාසලේ පමණක් නොව සියලූම පාසල්වල මෙම ගැටලූව ඇත. අප පාසලේ දරුවන්ට අවශ්‍ය වැසිකිළිි ප්‍රමාණයක් ඇති අතර එම වැසිකිළි පිරිසිදුව තබා ගැනීමටත් අවශ්‍ය සේවකයින් වැඩි කිරීමටත් පොරොන්දු වෙමු.
9. ආපන ශාලාව අපිරිසිදුය.
මෙම කරුණෙහි යම්තාක් දුරට සත්‍යක් ඇත. එයට හේතුව ආපනශාලවේ ඉඩකඩ ප්‍රමාණවත් නොවීමය. ආපනශාලාව අවට ඇති යාබද කාමර එකතුකර, සම්පූර්ණ නවීකරණයකොට ලබන වාරයවන විට විධිමත්ව පවත්වාගෙන යෑමට අපි බලාපොරොත්තු වෙමු.
10. ප්‍රමාණවත් ජලය පානය කිරීමට දරුවනට ඉඩ දෙන්නේ නැත.
මෙයින් පෙනී යන්නේ මෙම ලිපිය එවූ තැනැත්තා අවම වශයෙන් මා විසින් දරුවන්ට සහ දෙමාපියනට පවත්වන දේශනයකටවත් සවන් දී නොමැති බවයි. අප සැම විටම ජලය පානය කිරීමට දිරි ගන්වයි. මෙම වැරදි වැටහීමට හේතුව විය හැක්කේ දරුවනට වතුර බෝතලය පන්ති කාමරය ඇතුළතට රැගෙන ඒමට නොදීම විය හැකිය. පන්තිකාමරය තුළට වතුර බෝතලය රැගෙන ඒමට ඉඩ දුනහොත් දරුවන් ජලය බිම හළාගෙන අනතුරු සිදුකරගත හැකිය. දරුවන් ලිස්සා එවැනි අනතුරු කීපයක් මීට පෙර සිදු වී ඇත. එබැවින් පන්තිකාමරයෙන් පිටතට ගොස් බෝතලයෙන් ජලය පානය කිරීමට අපි දරුවන්ව දිරි ගන්වන්නෙමු.
11. විවේක කාලය කෙටිය.
පෙ.ව. 7.30 සිට ප.ව. 1.30 දක්වා පවත්වන සෑම පාසලකම ලබා දිය හැක්කේ කෙටි විවේක කාලයකි.
12. පාසල් තුළ වෙළඳසැල් පවත්වාගෙන යෑම.
සුමේධ විදුහල ගම්පහ තරුණ සංවර්ධන මධ්‍යස්ථානයේ එක් කොටසක් පමණි. තවත් කොටස් රැසක් අප සතුව ඇත. ඒවා නම් පෙර පාසල, ලක්මව පුවත්පත, ක්‍රීඩාගාර, පිිහිනුම් තටාකය, වෙළඳසැල් යනාදිය වේ. වෙළඳසැල්වලින් ලැඛෙන ආදායම සුමේධ විදුහල ඇතුළු සමස්ත මධ්‍යස්ථානය දියුණු කිරීමට අප ආයෝජනය කරන්නෙමු.
13. වාහන වැඩිය.
කරුණු කාරණා ගැන නිවැරදි අවබෝධයක් නොමැතිව මෙලෙස අදහස් ප්‍රකාශ කළ මහතාට අප පවසන්නේ වාහන තදබදයට අප යොදා ඇති පිළියම් ගැන ඔබ දැනුවත් නැතිද යන්නය. මෙතරම් රථ ගාල් ප්‍රමාණයක් ඇති, වාහන හැසිරවීමට නිලධාරීන් ඇති වෙන කිසිම පාසලක් නොමැති තරම්ය. රථ වාහන ගේට්ටුවෙන් ඇතුළට නොගෙන සිටියහොත් විශාකා පාර ඇතුළු අවට පාරවල්වල වාහන තද බදය තවත් වැඩිවන බැවින් අප එලෙස
ක්‍රීයා කරයි.
මෙලෙස ලිපි යොමු කරන පිරිස් සම්බන්ධයෙන් අප ඉතා විමසිල්ලෙන් සිටින බව අවධාරණය කරමු. මෙම කරුණ සම්බන්ධයෙන් අධ්‍යාපනික දෙපාර්තමේන්තුව ඇතුළු අනෙකුත් බලධාරීන් නගන ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු දීමට අප කිසිසේත් නොපැකිලේ. ඒ මන්දයත් අපගේ හෘද සාක්ෂියට අනුව අප ගෙන යන මෙම සත් ක්‍රියාවල කිසිඳු කළු පැල්ලමක් නොමැති වීමය. සුමේධ දරුවෙකුගේ දෙමාපියෙක්වන ඔබ, අප සිදුකරන වැඩ පිළිවෙලවල්වලට අකමැතිනම් කරුණාකර ඔබ කැමැති ආකාරයේ පාසලකට ඔබේ දරුවාව යොමු කරන්න. එසේ නොකොට ඔබ මෙම පාසල යන මඟ වෙනස් කිරීමට විවිධ බලවේග දියත් කළ ද නොසැලෙන ශක්තියෙන් ඒවාට මුහුණ දීමට අපට හැකි බව ද නැවතත් මතක් කිරීමට කැමැත්තෙමු.
අවසානයේදී පාසලේ යම් දුර්වලකමක් තිබේ නම් දෙමවිපියන් කළ යුත්තේ කරුණාකර කළමණාකාරීත්වය, විදුහල්පතිතුමිය සහ ශිෂ්‍ය සුබසාධක සංගමය හමු වී විසදාගන්නවා විනා බලධාරීන්ට පැමිණිලි කිරීම නොවන බව මතක් කර දෙමු.
කළමණාකාරීත්වය වෙනුවෙන් වෛද්‍ය විජේසිංහ.
පහත දැක්වෙන්නේ එම නිර්නාමික ලිපියයි.







  • Left
  • Center
  • Right
Remove
click to add a caption

No comments